Let me take a selfie!?

 
Är det bara jag som vill spy när man hör denna nya moderna fras som börjar spridas som ett virus över landet? Är väl kanske inte så stor grej egentligen men jag kan inte hjälpa att jag hyser sådan agg mot detta. Egoism, ytlighet och meningslöshet är ord som träffar mig när jag hör denna sång som av nån jävla anledning hamnat på topplistan på spotify. 

Vad hände med alla låtar där låtskrivaren faktiskt ville förmedla någonting till människor? Något som handlar om mer än cigaretter, alkohol och egobilder? Dem här låtarna använder sig inte ens av metaforer. Man får känslan av att dem bara kastat ihop nåt som dem tror att alla människor har gemensamt för att få så många lyssnare som möjligt så dem kan tjäna de där efterlängtade pengarna. När jag lyssnar på en låt så vill jag kunna beröras av texten, då har låtskrivaren lyckats. 

Jag skriver själv låtar, och då lägger jag alltid stor vikt på just texten. Visst kan det vara härligt att lyssna på en låt med shysst melodi och skönt groove bara nån gång sådär. Men en stämningsfull melodi + en text med ett budskap, det är musik för mig.
 
 Här är en artist som använder sig mycket av metaforer i sina texter för att nå ut med sitt budskap. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback