Teckningar 2011


3/1
En bild säger mer en tusen ord


Testade lite olika typer av ängeln jag ritade :P


Här är den med lite färg på ;)


Dark angel


Light angel

Personligen tycker jag den mörka blev ballast :D
Jag ritade den här till en vän som haft det väldigt svårt nu senaste tiden. Hon sitter i rullstol och har fått gjort en massa operationer och skit. Nästa opration är ett ganska stort ingrepp, därför ger jag henne denna lilla skyddsängel som kan vaka över henne. Här är en dikt som jag och hon älskade när vi var små.





Må änglar vaka över mej

när jag går till sömns.

Må änglar vakta mej

då jag vilar ensam.

Uriel vid mina fötter.

Ariel vid min rygg.

Gabriel vid mitt huvud.

Rafael vid min sida.

Mikael bevare min själ

med kärlekens starka sköld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback